4 TIPS memilih dress untuk Muslimah berbadan ‘comel’

myra dress - banner

Pilih warna Dress Muslimah yang tidak terang

Pakaian warna gelap diyakini mampu ‘menyembunyikan’ bahagian tubuh yang agak besar, khususnya di bahagian perut, sehingga anda akan kelihatan langsing. Sebaliknya, warna terang akan membuat tiap orang terfokus pada pakaian dan tubuh anda. Oleh sebab itu, pilihlah pakaian berwarna agak gelap, seperti hitam atau biru tua, atau coklat tua jika anda menyukai atasan polos.

Dress Muslimah dengan Motif Kecil

Bagi anda yang memiliki tubuh ramping tentunya tidak akan mengalami kesulitan dalam memilih model serta motif baju. Berbeza halnya bagi yang memiliki berat badan lebih. Anda selalu mengalami masalah dalam memilih dress ataupun blouse. Mudah sahaja. Pakai baju yang memiliki motif kecil atau motif vertikal. Kenapa? Dress untuk orang yang ‘Bambam’ sebaiknya tidak menggunakan motif besar, kerana tubuh anda akan tampak lebih besar.

Dress Motif Vertikal atau Diagonal

Selain itu, baju dengan motif diagonal, vertikal dan juga paisley memberikan siluet lebih ramping, serta membentuk pinggang. Sehingga anda akan tampak lebih tinggi dan cantik dipandang mata. Ini adalah model baju untuk orang gemuk dan pendek yang dianjurkan. Padankan dengan kasut tumit tinggi untuk membantu membuat tubuh anda tampak tinggi.

Baju dengan Model Babydoll

Siapa yang tak ingin tampil cantik dalam setiap penampilan seharian mahupun momen tertentu, termasuk bagi mereka yang memiliki badan gemuk. Model baju untuk orang gemuk lainnya adalah atasan dengan potongan babydoll. Model ini tampak comel, dengan getah di bawah dada, sehingga bahagian perut yang besar akan terlindung.

Pilih material yang tidak melekat di badan seperti Como Crepe

Wanita berbadan agak berisi tidak dianjurkan mengenakan pakaian yang terlalu ketat atau yang terlalu melekat di badan kerana akan menonjolkan tubuh anda yang besar, sedangkan pakaian yang terlalu besar akan membuat anda tampak semakin menggelebeh. Material Como Crepe sangat selesa dipakai untuk mengelakkan material melekat di badan seperti lycra.

Oleh sebab itu, dalam memilih model baju untuk orang yang berisi agar terlihat ramping, pilihlah baju dengan ukuran yang sesuai dan selesa.

.

.

.

KLIK DI SINI SEKARANG UNTUK DRESS COMO CREPE DENGAN DESAIN TERKINI:

Myra by Azya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *